27 grudnia 2011

FotoPolska

Tuż przed świętami wynalazłam w Empiku książkę "Foto Polska". Wcisnęłam mężowi do koszyka i uznałam, że będzie dobrym dodatkiem do naszego prezentu gwiazdkowego. Wiem, że to trochę dziwne, ale my niezwykle rzadko robimy sobie prezenty- niespodzianki, raczej chodzimy razem i sugerujemy sobie, co nas interesuje.





Książka podzielona jest na kilka rozdziałów:

1.Wstęp przybliża tajniki sprzętu fotograficznego i akcesoriów.
2.Oko w oko z naturą-  makrofotografia.
3.Pejzaż wokół nas -fotografia krajobrazowa.
4.Architektura znana i nieznana -fotografia architektoniczna.
5.Zatrzymane w ruchu -fotografowanie poruszających się obiektów. 
6.Polska nocą -fotografia nocna.
7.Jak ze starego albumu -fotografia czarno-biała .
8.Inne spojrzenie -nietypowe ujęcia fotograficzne.




Cała ta zawartość mieści się w 223 stronach, których trzonem jest 300  fotografii różnych autorów. Album jest konsekwencją konkursu zorganizowanego przez serwis www.polskaniezwykla.pl, na który to przysłano ponad 3000 zdjęć.

Choć jest to moja pierwsza ksiązka tego typu, to przyznaje, że bardzo przypadła mi do gustu. Oprócz sporej ilości zdjęć mamy tu tez porady dla początkujących, podpowiedzi odnośnie poszczególnych technik, a także coś, co niezwykle motywuje - zachętę do kreatywnego i twórczego traktowania fotografii. 

Odkąd ją mam, sięgam po nią w wolnej chwili i przeglądam, zachwycając się niektórymi zdjęciami.  Fotografii jest dużo, prezentują one zupełnie odmienne punkty widzenia, niektóre nawet zmuszają do chwilowej refleksji i pokazują, że świat naprawdę można oglądać z różnych perspektyw. Bogactwo pomysłów i form niezwykle mnie intryguje; zawsze chciałam robić dobre zdjęcia, a ten album jest żywym dowodem na to, że właściwie nie sprzęt i umiejętności są najważniejsze, lecz chęć przekazania swojej refleksji na dany temat odgrywa decydująca rolę. Myślę więc, że jest dla mnie jeszcze jakaś nadzieja i może uda mi się jeszcze zrobić niejedno dobre zdjęcie.

Może temat niezbyt związany z profilem bloga, ale mam nadzieję, że wybaczycie mi takie chwilowe odstępstwo od tematu. Może znacie jakieś inne ciekawe książki/ albumy tkatujące w prosty i przystępny sposónb o fotografii? Dajcie znać. 

Pozdrawiam.


7 komentarzy:

  1. nie znam takowych książek, ale lubię je przeglądać w poszukiwaniu pięknych zdjęć fotograficznych. :) przyznam że przydałby mi się mały kursik fotografowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze :) Kocham fotografię , więc muszę się zaopatrzyć w tą książkę ! Dzięki , dodalam sie do obs , licze na rewanz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam żadnej takiej książki, więc nie mogę żadnej polecić:) ale zawsze jak jestem w empiku to przeglądam, muszę sobie w końcu jakąś sprawić, przyda mi się :)
    Ta wygląda bardzo zachęcająco:>

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej książki. Może w przypływie jakiejs gotówki ;) poszukam na allegro...

    P.S. Z jakim "profilem"?? Mnie podobają się takie posty nie z krainy kosmetyków. Raz że mówią więcej o autorce (lubię), a dwa można znaleźć fajne inspiracje. Także - proszę o więcej.

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdecznie dziękuję za komentarze, jest mi niezmiernie miło.

    One_LoVe - ja tez nie pogardziłabym takim kursem, to byłoby z pewnością ciekawe doświadczenie.

    Gustawo- cieszę się, że temat wydał się ciekawy. Ale boje się, ze jak się tak "rozbujam" z prezentowaniem innych moich zainteresowań, to to przestanie być blog o kosmetykach:).

    ejndzel - w Empiku jest sporo takich książek, sama maiłam problem z wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  6. yyyyyyyy No i co z tego? Popatrz jak to jest u mnie - trochę tego, śmego i owego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie przed chwilą wracam z 'wygranego' konkursu fotograficznego w nagrodę główną była właśnie ta pasjonująca książka na temat fotografii. Piękne i czarujące niezwykłym makro obrazem. Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz, cenię je bardzo i wiem, że każdy pisany ze szczerością i chęcią zwrócenia mi uwagi na pewne kwestie pomaga mi jeszcze lepiej prowadzić tę stronę. Cieszą mnie "komentarzowe" rozmowy i dyskusje, wymiana doświadczeń i poglądów jest najwspanialszym doświadczeniem płynącym z blogowania.

Jeśli masz ochotę zaprosić mnie do siebie, bo także prowadzisz bloga, a ja jeszcze nie miałam okazji go czytać, nie krepuj się i daj mi znać, chętnie zajrzę.