22 września 2012

Oczyszczający szampon normalizujący *Tołpa*

Witam.
Ten szampon czekał na recenzję naprawdę długo, kupiłam go chyba na wiosnę. Przyznam, że bardzo mnie rozczarował, dlatego ociągałam się z tym postem.

Oczyszczający szampon normalizujący
włosy normalne i przetłuszczające się
*Tołpa*



Pojemność: 200ml
Cena: 18 zł

Skład:



Informacja na opakowaniu:
"Szampon przeznaczony jest do pielęgnacji włosów normalnych i przetłuszczających się. Naturalne ekstrakty roślinne regulują wydzielanie łoju i przetłuszczanie się skóry głowy. Włosy stają się miękkie w dotyku i nawilżone.
Zapomnij o problemie przetłuszczających się włosów. Poczuj ich niesamowitą miękkość i nawilżenie. Dzięki naturalnym ekstraktom roślinnym szampon reguluje pracę gruczołów łojowych i zapobiega nadmiernemu przetłuszczaniu się skóry głowy. Twoje włosy staną się mocne, błyszczące i elastyczne.
Ekstrakty roślinne z szałwii, chmielu, rumianku, łopianu, rozmarynu, skrzypu, melisy i kasztanowca".


Na nakrętce umieszczono przedziwny "dzióbek", należy pstryknąć, by się otworzył. Rozwiązanie całkiem ciekawe.

Sam szampon, no cóż, jest po prostu kiepski. I choć sam proces mycia nim włosów jest całkiem przyjemny, bo pieni się i pachnie dobrze, to po wysuszeniu włosy są po prostu obciążone. 

Po raz pierwszy użyłam go z odżywką z Tołpy, efekt był fatalny i po wysuszeniu włosów musiał je umyć raz jeszcze, bo wyglądały na mocno przetłuszczone. Potem stosowałam bez żadnej odżywki, ale efekt był taki sam. Najbardziej zadowalające rezultaty osiągnęłam nakładając po jego zastosowaniu odżywkę Joanna Naturia, którą spłukiwałam; wtedy włosy wyglądały dobrze, niestety już po kilku godzinach miałam wrażenie, że zaczynają się przetłuszczać. Tak więc próbowałam, ale za każdym razem kończyło się tak samo- włosy były obciążone, wyglądały na tłuste i oklapnięte.Trudno mi wypowiadać się na temat oczyszczania i normalizowania, bo dla mnie jak włosy się lepią, to jednak oczyszczone nie są. Zdaję sobie jednak sprawę, że chodzi tu zapewne o nawilżenie, że jak włosy, a raczej skóra głowy się przetłuszczają, to prawdopodobnie wymagają dobrego "napojenia". I tak też zadziała odżywka odbudowująca Tołpy  (klik). Włosy otoczone były delikatną warstwą, ale nie wyglądały na tłuste. Tu jednak jest i mocno wyczuwalna warstwa na włosach, i efekt przetłuszczenia, i okropne  obciążenie włosów.

Koniec końców zużyłam ten szampon do mycia pędzli,  inaczej nie dałam rady. Przyznam, że mój  najbardziej szczeciniasty pędzel (Maestro 150 ) stał się naprawdę miękki i przyjemny, nawet zaraz po zakupie nie prezentował się tak znakomicie.

Szampon niestety nie dla mnie, a jako środek do mycia pędzli jest po prostu za drogi.Zdecydowanie nie sięgnę po niego ponownie.  Może osoby z bardzo suchymi włosami byłyby z niego bardziej zadowolone. 


Pozdrawiam.


32 komentarze:

  1. Znaleźć dobry szampon, to sztuka!
    Niestety, jeszcze nie znalazłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie najlepszy jak do tej pory był szampon z glinka Bielendy. Nie jest on jednak dobry do częstego stosowania, bo mocno i dogłębnie oczyszcza.

      Usuń
  2. Dla mnie, osoby z przetłuszczającymi się włosami to byłaby istna masakra..

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupić by prać w nim pędzle? Nie nie kupię :D dzięki za ostrzeżenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już się kupiło, to trzeba zużyć:(

      Usuń
  4. Nie słyszałam o nim, ale widzę, że nic straconego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie nie lubię Tołpy. Miałam kiedyś peeling, ale to była woda, a później jakiś żel do masażu i mycia, ale też go oddałam siostrze dla mnie był za mocno wysuszający. I ogólnie od tamtej pory jakoś nie szukam nawet nic tej marki.
    Ale szamponu dobrego szukam, i znowu nici :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem pod oczy z serii PlanetofNature jest przyjemny:)

      Usuń
  6. rzadko uzywam szamponow bo najczesciej myję odzywką wiec nei mam w nich doswiadczenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja rzadko myje odżywkami, pewnie powinnam to zmienić:)

      Usuń
  7. szkoda, że się nie sprawdził... w sumie tani nie był

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, jak na szampon to dość drogi. Znam lepsze i o wiele tańsze.

      Usuń
  8. uu;/ szkoda, ze słaby, a dziobek fajny, mam taki przy micelu Dermedic genialny jest

    OdpowiedzUsuń
  9. ten sam kurek była zastosowany w płynie micelrnym i jak w przypadku szamponu...tzn. gęstszego płynu pewnie sprawdza się ok, tak w przypadku micela trzeba było uwazać podczas aplikowania na wacik ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam płyn micelarny Soraya z podobnym wylewem, rzeczywiście łatwo przesadzić.

      Usuń
  10. Muszę przyznać, że bardzo podoba mi się Twój styl pisania :) czyta się szybko oraz przyjemnie :) Co do szamponu na szczęście nie miałam okazji testować :) moje włosy są po dwóch dekoloryzacjach więc potrzebują teraz dużej dawki wzmocnienia :)

    http://linde-lo.blogspot.com/ - Moda w moim stylu :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo nie lubię jak szampon obciąża włosy ;/
    I tak mam je przyklapnięte , więc obciążenie nie jest dla mnie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oklapnięte włosy nigdy nie wyglądają dobrze:(

      Usuń
  12. Też mam ten szampon i teraz sama nie wiem, co z nim zrobić...Nie lubię wyrzucać, szczególnie, że moje opakowanie jest jeszcze w 4/5 pełne a nie jest on tani...Efekt ten sam, jak w Twoim przypadku, samo mycie bardzo przyjemne, śliczny zapach, konsystencja super, pieni się nieźle...Potem nawet nie trzeba odżywki, włosy są mięciutkie, łatwo je rozczesać, żadnego plątania...Ale co z tego, skoro przy porannym myciu, pod wieczór są już tłustawe. Próbowałam spłukiwać go dłużej, niż normalnie, ale to też nie pomogło ;/ Jeszcze nie spotkałam się z takim szamponem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc nie tylko ja mam z nim problem... no cóż, pozostaje tylko myć w nim pędzle:)

      Usuń
  13. A mi się wydawało, że Tołpa ma świetne kosmetyki. Wygląda na to, że źle myślałam. Dobrze że przeczytałam Twoją recenzję:)(opiniemoje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie z Tołpa jest jak z innymi firmami, pewne kosmetyki lepsze, inne gorsze;)

      Usuń
  14. Od dawna planuję zakup jakiegoś kosmetyku z tej firmy ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że się nie sprawdził... ja nadal szukam jakiegoś dobrze oczyszczającego szamponu dla włosów przetłuszczających sie xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię oczyszczający szampon błotny z Bielendy, ale on nie nadaje się do codziennego użytku, bo jest bardzo mocny. Za to raz na jakiś czas spisuje się rewelacyjnie:)

      Usuń
  16. Bubek nad buble i wszystko bubel? :D Paskudnik, a fe! Nie chcemy takich szamponów normalizujących.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę zapamiętać, że to bubel ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czyli szampon do włosów przetłuszczających się, który przetłuszcza włosy?
    Znam takich kilkanaście :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz, cenię je bardzo i wiem, że każdy pisany ze szczerością i chęcią zwrócenia mi uwagi na pewne kwestie pomaga mi jeszcze lepiej prowadzić tę stronę. Cieszą mnie "komentarzowe" rozmowy i dyskusje, wymiana doświadczeń i poglądów jest najwspanialszym doświadczeniem płynącym z blogowania.

Jeśli masz ochotę zaprosić mnie do siebie, bo także prowadzisz bloga, a ja jeszcze nie miałam okazji go czytać, nie krepuj się i daj mi znać, chętnie zajrzę.