30 listopada 2013

Co zrobić, gdy posty nie aktualizują się na liście czytelniczej?

Jakiś czas temu miałam problem z blogiem, jak zauważyłyście, moje posty nie aktualizowały się na liście czytelniczej. Publikowałam posta i był on widoczny zarówno na blogu, jak i na mojej liście opublikowanych postów, natomiast nie "pokazywał się" u moich obserwatorów. Oczywiście od dawna sama obserwuję swój blog, stąd też wiem, że posty na liście się nie aktualizowały. Borykałam się z tym bardzo długo, próbowałam wielu rzeczy i w końcu trafiłam. Myślę, że krótka informacja o tym, jak się z tym uporałam przyda się i Wam, z tego co się orientuję nie tylko mój blog miewa takie kłopoty.


Zaczęłam od :
* odświeżenia opublikowanej stronę w przeglądarce,
* wyczyściłam pamięć podręczną przeglądarki( to robiłam kilka razy),
* importowałam i eksportowałam bloga.

Żadna z tych operacji nie pomogła, post pokazać się nie chciał. 

Na jakimś forum natknęłam się też na wzmiankę o  kanale RSS, ktoś proponował pokombinować z ustawieniami. Zupełnie nie miałam pojęcia, w czym rzecz i o co tak w ogóle chodzi. Pokombinowałam, poprzestawiałam ustawienia i w końcu znalazłam. U mnie akurat to pomogło. Pokaże, jak to zrobiłam, może ktoś skorzysta. 

Na pulpicie blogera należy kliknąć w USTAWIENIA, potem z zakładkę INNE.




W ustawieniach kanału witryny widnieje pytanie: Zezwalaj na kanał w blogu. mamy tu kilka opcji: pełny, do miejsca zwijania tekstu, krótki, brak, niestandardowy. Przestawiłam wtedy z kanału "pełnego" na "do miejsca zwijania tekstu" i wszystkie posty jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pokazały się jednocześnie na liście czytelniczej.





Mam nadzieję, że ta informacja będzie dla kogoś przydatna. Przepraszam, jeśli ten post jest mało fachowy i zupełnie nieprofesjonalny, ale ja w tej dziedzinie jestem kompletnym samoukiem.

Pozdrawiam,

Dorota

12 komentarzy:

  1. Dzięki za info.
    Też mam ten problem, że często posty się nie aktualizują, albo pokazują na liście po kilku godzinach.
    Zobaczymy czy to poprawi coś.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie to samo, zobaczymy czy pomoże:)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie pomogło usunięcie i dodanie Cię ponownie do listy obserwowanych:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też miewałam czasem takie problemy, u mnie pomagało dwukrotne opublikowanie tego samego posta w odstępie kilkunastu minut, a później usunięcie tego pierwszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a u mnie taki problem był prawie przez rok :/ ale ostatnio jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wszystko działa [tfu,tfu, odpukać!], na szczęście bo wszelkie próby naprawy nic nie dały.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatne informacje, ale mam nadzieje, ze nie bede musiala z nich korzystac ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno się przyda bo jakiś czas temu miałam ten sam problem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też kilkakrotnie miałam ten problem, także dziękuję, przyda się : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście Twój blog mi się nie aktualizował. Przydatny post, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz, cenię je bardzo i wiem, że każdy pisany ze szczerością i chęcią zwrócenia mi uwagi na pewne kwestie pomaga mi jeszcze lepiej prowadzić tę stronę. Cieszą mnie "komentarzowe" rozmowy i dyskusje, wymiana doświadczeń i poglądów jest najwspanialszym doświadczeniem płynącym z blogowania.

Jeśli masz ochotę zaprosić mnie do siebie, bo także prowadzisz bloga, a ja jeszcze nie miałam okazji go czytać, nie krepuj się i daj mi znać, chętnie zajrzę.